5 digitale notiser fra Norge, Sverige, Halden og verden

REDAKSJONEN October 28, 2013 0
5 digitale notiser fra Norge, Sverige, Halden og verden

Vi benytter ukestart til å hente opp 5 aktuelle nyheter, kommentarer og bloggposter fra det digitale og sosiale landskapet i Norge, Sverige, Halden og verden.

Haldensere i Fanbooster skal ta verdensherredømme

Halden Arbeiderblad har intervjuet haldenserne Geir Sand Nilsen og Vidar Osa, som begge jobber i fremadstormende Fanbooster.

- Vi skal ta verdensherredømme, sier Sand Nilsen.

- Ja, vi skal bli verdensledende på det vi driver med. Da må vi først sikre at vi blir størst i Europa, mye større i USA og også posisjonere oss i Asia, som er et marked som virkelig er på vei opp, utfyller Vidar Osa i intervjuet som du kan lese her.

Nye Google Analytics lar deg spore hva som helst

Universal Analytics er den nye versjonen av Google Analytics, og Google betalanserte løsningen i mars i år. Ordet «Universal» indikerer at den nye versjonen nå kan spore mer enn bare nettsider.

Dette skriver Audun Rundberg på iAllEnkelhet, som er firmabloggen til NetLife Research.

Rapport fra Mediekonferanse i Gøteborg ved hjelp av Storify

Sist uke fant Mediekonferansen 2013 sted i Gøteborg. Her har Medieforum laget en samling av det som skjedde i sosiale medier ved bruk av kurateringsverktøyet Storify. Sosiale medier under konferansen ble styrt av Ingvild Moen i Resonate.

Starten på et community for de som bygger et community

Sist uke samlet vel 20 community managers seg til å dele tanker og utfordringer med det å bygge community. En av initiativtakerne er Nina Golizade, som også er community manager her på Sosial direkte. Hva som skjedde, og hvor veien går videre, kan du lese i denne bloggposten fra Nina.

Skjermbilde 2013-10-28 kl. 16.04.14

Content marketing – ukens hete debattemne?

- Å påstå at bransjen bare har puttet et nytt ord foran marketing for å skape det neste store innen markedsføring, er en i overkant flåsete forenkling. Dette skriver Bjørn Audunn Blöndal (Bonzaii) i en kommentar i Kampanje.

Kommentaren er et svar på Kampanje-redaktør Knut Kristian Hauger sitt utspill tidligere i forrige uke:

- Smatter du litt på den norske oversettelsen av content marketing, redaksjonell markedsføring, får du fort en vond smak i munnen, skrev Kampanje-redaktør, Knut Kristian Hauger.

Er dette ukens hete debattemne?