Digital status: Peter Petursson og Alexander Rustad til Sosial direkte

REDAKSJONEN October 9, 2013 1
Digital status: Peter Petursson og Alexander Rustad til Sosial direkte

Høsten har vært full av nyheter som peker mot en endring i vår bruk av innhold og søk på internett. Semantisk søk, voice-søk og Google’s nye Hummingbird-algoritmer, er bare noen av stikkordene.

Onsdag 9. oktober gjør vi derfor opp en digital status på søk, innhold og kommunikasjon i Sosial direkte TV. Til å hjelpe oss i å forstå hva som skjer, har vi invitert to gjester med høy digital innsikt og oversikt, Alexander Rustad og Petur Petursson. Vi kommer også til å spørre dem: Hva bør bloggere, markedsførere og bedrifter nå gjøre?

OPPDATERING: Her finner du opptaket fra 9. oktobert! http://www.sosialdirekte.no/sosial-direkte-28-9-oktober-2013/

Alexander Rustad

Alexander Rustad (t.h. i bildet) er Manager Insights & Planning i Creuna. Han beskriver seg selvl som over gjennomsnittet datadrevet (litt smånerd). Liker Excel og rødvin. Utdannet på BI. Ganske rask til å finne ut av mer trøblete problemstillinger. Alexander har jobbet med en stor bredde av Creunas kunder, innenfor mange bransjer og både for offentlige og private virksomheter.

Petur Petursson

t
Petur Petursson (t.v.) jobber som digital senior konsulent i Metronet og har 20 års erfaring med utvikling av selskaper og strategi, både digitalt og i den ekte verden. Petur er fra Island og er en ”corporate entreprenør” med kompetanse på tvers av fagområder som kommersiell salg, ledelse, økonomi, E-handel, markedsføring og SEO/ SEM. Han har vært online siden 1993 og var på Google + før det ble offentlig.

Petur har lang fartstid i reiselivsbransjen og vært med å bygge opp selskaper som lastminute.com, Holiday Autos, samt den digitale satsningen for Visit Norway.

Live på nytt nettsted

Vi i Sosial direkte har nå tilrettelagt for direktesendinger på vårt nye nettsted i tillegg til YouTube, så tune in på Sosial direkte #28 – 9. oktober 2013 kl. 21-22.