GGDO om statistikk og sosiale medier

Takin Kroop October 8, 2013 0
GGDO om statistikk og sosiale medier

Sosiale medier er ikke bare en spennende arena for dialog, -det er også en fantastisk kilde til innsikt!

Ved å dykke ned i dataene kan du ta temperaturen på og måle effekten av egen tilstedeværelse i sosiale medier, oppdage nye trender, overvåke konkurrentaktivitet, bli varslet om forestående kriser og til og med forutsi epidemier! Samtidig må vi forholde oss til algoritmene de forskjellige plattformene opererer med, og hvordan vi selv påvirker datagrunnlaget.

15. oktober inviterter Fanbooster og Girl Geek Dinners Oslo til treff om #someStats

Girl Geek Dinners is an informal organisation that promotes women in the Information technology industry.[1] Girl Geek Dinners has 64 established chapters in 23 countries.[2] Girl Geek Dinners was founded in LondonUnited Kingdom in August 2005 by Sarah Lamb (nee Blow) who was tired of being the only woman at technical events.[3]

Foreløpig agenda:
Geir Sand Nilsen: Introduksjon av Fanbooster
Beathe Due – Arendt og spontanitet
Henriette Høyer: Klout – kan man poengfeste hvor stor innflytelse man har i sosiale medier?
Nina Hareide-Larsen, DnB: Trafikkstyring av kunder og eCommerce ved bruk av sosiale medier
• Åpen sesjon på max. 20 min, hvor du kan melde deg på for å ta 5 min i plenum hvor du deler egne erfaringer – Ta kontakt med oss, så legger vi deg inn i programmet. #5min
• Workshop: Fanbooster trenger geek girls som ansatte og de er ikke alene – hvordan rekruttere girl geeks?

Vi må også gi litt kudos til GGDO og Fanbooster, for arrangmenetet er allerede fullbooket!