Norges første undersøkelse om Content Marketing

Henriette Hedløv January 7, 2014 0
Norges første undersøkelse om Content Marketing

Content marketing er ikke noe nytt. Det kommer bare i en ny form, med helt nye eksponeringsmuligheter enn i den analoge verden.

I samarbeid med INMA og TNS Gallup gjennomfører Medialounge  Norges første undersøkelse om Content Marketing for å kartlegge virksomheters bruk av innhold (underholdning, kunnskap, tjenester) i digitale flater som en del av markedsmiksen.

Undersøkelsen kartlegger sammenhengen mellom strategisk tilnærming og effekt, hvilke kanaler og innholdstyper som benyttes, og hvilke effekter de ulike grepene gir. Undersøkelsen vil også gi svar på hvilke funksjoner som blir ivaretatt internt, hva som outsources, og hvordan innholdet distribueres og markedsføres. Like interessant er det å se hvor stor andel av markedsbudsjettet som benyttes på content marketing i dag og i morgen.

Lysende fremtid for nye byråkonstellasjoner

Om trenden vi ser i utlandet skulle få fotfeste i Norge, har kreative kommunikasjonsbyråer mange fine år foran seg. Vi har byråer som Redink, Teft, Trigger, Visual Days (film) og en mengde små produksjonsbyråer som leverer innhold med journalistisk kvalitet.

Mediehusene lukter lunta og etablerer egne content marketingbyråer med journalister som skriver og produserer innhold på vegne av annonsørene. Innhold som senere kan bli å finne i en nettavis nær deg. Erfaring viser at branded content eller sponsede lenker har en mye høyere klikkrate, og oppleves mer relevant enn tradisjonelle displayannonser.

Svar, få og vinn

Alle som svarer på undersøkelsen får tilgang til rapporten i sin helhet, og kan vinne to billetter til Gulltaggen 2014. Svar på undersøkelsen og del den gjerne med relevante personer i ditt nettverk http://tns-gallup.no/contentmarketing